صوت | رعایت اخلاق حتی با دشمن خود؛ سیره‌ای نایاب از حضرت امیر(ع)
کد خبر: 3900079
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۵
قطره‌ای از دریا 2

صوت | رعایت اخلاق حتی با دشمن خود؛ سیره‌ای نایاب از حضرت امیر(ع)

استاد تفسیر نهج‌البلاغه و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به رفتار سیاسی و روابط بین‌الملل در نهج‌البلاغه گفت: رفتار سیاسی اخلاق‌مدار در هیچ کجای دنیا از ابتدای تاریخ تا کنون دیده نمی‌شود مگر در رفتار ائمه‌اطهار علیهم‌السلام و کسانی که روش آنان را انتخاب کرده‌اند.

صوت | رعایت اخلاق حتی با دشمن خود؛ سیره‌ای نایاب از حضرت امیر(ع)به گزارش ایکنا از همدان، مرتضی قائمی، استاد تفسیر نهج‌البلاغه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد همدان در فایل صوتی زیر نکاتی در خصوص چهارچوب‌های اخلاقی از منظر امام علی(ع) در حوزه‌های مختلف می‌پردازند و می‌گوید:
در سنت رفتاری امام علی(ع)، خطبه‌ها و نامه‌های ایشان به طور آشکار تاکید و عمل شده که در هر شرایطی باید به اخلاق پایبند بود حتی در رفتار با دشمن هم باید به اخلاق پایبند بود و این مسئله‌ای است که در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود، همانطور که در رفتار امام علی(ع) با معاویه و یارانش وفاداری و اخلاق را درمی‌یابیم.
رفتار سیاسی اخلاق مدار در هیچ کجای دنیا از ابتدای تاریخ تا کنون دیده نمی‌شود مگر در رفتار ائمه‌اطهار علیهم‌السلام و کسانی که روش آنان را انتخاب کرده‌اند.
نامه 53 را که می‌خوانیم احساس نمی‎کنیم یک نامه آموزش سیاسی است بلکه یک منشور اخلاقی است.
در نامه 45 نیز فضایل اخلاقی مطرح است، ساده زیستی مدیران، که تشریفاتی در خوراک و پوشاک نداشته باشد نیز تاکیداتی بر اخلاق است که در حوزه مدیریت باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha